#gendangsilat Instagram Stories

555 Stories

Top Stories

Selamat Pengantin Baru Kepada Adik aku Nazirul Amzar dan Isterinya Hazierah..
#Pengantin #bride #kahwin #menikah #pengantinbaru #tilljannah #groom #tradisional #gendangsilat #serunai #silat #melayu #tamandergajaya #jalandatukkumbar #alorsetar #kedah #bajupengantin #adat #adatmelayu

Selamat Pengantin Baru Kepada Adik aku Nazirul Amzar dan Isterinya Hazierah.. #Pengantin  #bride  #kahwin  #menikah  #pengantinbaru  #tilljannah  #groom  #tradisional  #gendangsilat  #serunai  #silat  #melayu  #tamandergajaya  #jalandatukkumbar  #alorsetar  #kedah  #bajupengantin  #adat  #adatmelayu 

Gendang Silat Kedah #gendangsilat

Gendang Silat Kedah #gendangsilat 

Nadi tradisi....selagi nadi ini berdenyut...selagi itulah tradisi diteruskan 
#silat 
#gendangsilat

Nadi tradisi....selagi nadi ini berdenyut...selagi itulah tradisi diteruskan #silat  #gendangsilat 

EWah  @fizie_hotfm  teror jugak main #gendangsilat 
#gukito #gengpagihot 
#gerakdulupaperoger 😎😎😎

EWah @fizie_hotfm  teror jugak main #gendangsilat  #gukito  #gengpagihot  #gerakdulupaperoger  😎😎😎

Lama tak main...up skit #gendangsilat #sayabudakbarubelajar

Lama tak main...up skit #gendangsilat  #sayabudakbarubelajar 

@pssgcsm_johor
Selamat Pengantin Baru
πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
#kompang #serunai #layan
#serunaisilat #muzik #johor
#muziktraditional #johorbahru
#gendang #gendangsilat 
#johorstyle #santai #songket
#sempoi #busana #capal 
#pengantin #chill #maluapabossku
#pemuziksilat

@pssgcsm_johor  Selamat Pengantin Baru πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ #kompang  #serunai  #layan  #serunaisilat  #muzik  #johor  #muziktraditional  #johorbahru  #gendang  #gendangsilat  #johorstyle  #santai  #songket  #sempoi  #busana  #capal  #pengantin  #chill  #maluapabossku  #pemuziksilat 

Recent Stories

Selamat Pengantin Baru Kepada Adik aku Nazirul Amzar dan Isterinya Hazierah..
#Pengantin #bride #kahwin #menikah #pengantinbaru #tilljannah #groom #tradisional #gendangsilat #serunai #silat #melayu #tamandergajaya #jalandatukkumbar #alorsetar #kedah #bajupengantin #adat #adatmelayu

Selamat Pengantin Baru Kepada Adik aku Nazirul Amzar dan Isterinya Hazierah.. #Pengantin  #bride  #kahwin  #menikah  #pengantinbaru  #tilljannah  #groom  #tradisional  #gendangsilat  #serunai  #silat  #melayu  #tamandergajaya  #jalandatukkumbar  #alorsetar  #kedah  #bajupengantin  #adat  #adatmelayu 

#alhamdulillah [20/10/19] Selesai majlis ptg tadi di Multipurpose Hall Suci, Bandar Ainsdale, Negeri Sembilan. βœ”
.
Tahniah kpd pasangan Mohd Nazrul Nizam & Siti Hanim dan terima kasih atas jemputan WIRAMASARI ke majlis yg penuh barakah. Doa kami semoga kekal hingga ke jannah Insya Allah ❀❀❀
.
#wgsw #wiramasari #gendangsilatserunai #gendangutara #gendangsilat #gendangsilatutara

#alhamdulillah  [20/10/19] Selesai majlis ptg tadi di Multipurpose Hall Suci, Bandar Ainsdale, Negeri Sembilan. βœ” . Tahniah kpd pasangan Mohd Nazrul Nizam & Siti Hanim dan terima kasih atas jemputan WIRAMASARI ke majlis yg penuh barakah. Doa kami semoga kekal hingga ke jannah Insya Allah ❀❀❀ . #wgsw  #wiramasari  #gendangsilatserunai  #gendangutara  #gendangsilat  #gendangsilatutara 

Pertandingan silat sekolah dulu...kita bersilat, orang lain main muzik untuk kita. Sekarang lain.. orang bersilat, kita pulak iring pesilat dgn muzik πŸ˜†πŸ˜† menggamit kenangan ~ rindu masa sekolah..
.
# masih ingat lagi kenangan tahun 2015, pertandingan silat sekolah-sekolah (seni silat solo putera), bersilat dgn diiringi lagu Jong Jong Inai dari muzik tradisional SMK Munshi 😌
.
#wiramasari #gendangsilat #serunai

Pertandingan silat sekolah dulu...kita bersilat, orang lain main muzik untuk kita. Sekarang lain.. orang bersilat, kita pulak iring pesilat dgn muzik πŸ˜†πŸ˜† menggamit kenangan ~ rindu masa sekolah.. . # masih ingat lagi kenangan tahun 2015, pertandingan silat sekolah-sekolah (seni silat solo putera), bersilat dgn diiringi lagu Jong Jong Inai dari muzik tradisional SMK Munshi 😌 . #wiramasari  #gendangsilat  #serunai 

Alhamdulillah diberi kesempatan dan kudrat untuk berlatih, belajar, belajar & belajar..
.
#wiramasari #wgsw #gendangsilat

Alhamdulillah diberi kesempatan dan kudrat untuk berlatih, belajar, belajar & belajar.. . #wiramasari  #wgsw  #gendangsilat 

Masuk Bidang Lain pulak..hehehe

#silatsenigayong 
#gendangsilat

Masuk Bidang Lain pulak..hehehe #silatsenigayong  #gendangsilat 

Alhamdulillah..semlm punya citer..kompang 14in  special oder dri pasir gudang dan cod kompang xray ke tampin..trima kasih cust dri p.gudang sudi datang dri jauh ke tempat kami utk melihat sendiri bengkel kami yg x seberapa..segala kekurangan kami minta maaf πŸ€—πŸ˜‰ #kompang pelbagai saiz
#kompang murah
#kompang13in
#kompang14in
#kompang xray
#special oder
#harga mampu milik
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor
#sederhana
#cod
#nationwide
#lebantanduk
0127408229

Alhamdulillah..semlm punya citer..kompang 14in special oder dri pasir gudang dan cod kompang xray ke tampin..trima kasih cust dri p.gudang sudi datang dri jauh ke tempat kami utk melihat sendiri bengkel kami yg x seberapa..segala kekurangan kami minta maaf πŸ€—πŸ˜‰ #kompang  pelbagai saiz #kompang  murah #kompang13in  #kompang14in  #kompang  xray #special  oder #harga  mampu milik #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor  #sederhana  #cod  #nationwide  #lebantanduk  0127408229

15/9/2019

Majlis santai di Kampung Bukit Piatu dengan gandingan hebat dari Pergendangan Silat Warisan Melayu Melaka.
.
#WiramasariPSWMM #melaka #gendangsilat #gendangsilatserunai #serunai #gendangsilatutara

15/9/2019 Majlis santai di Kampung Bukit Piatu dengan gandingan hebat dari Pergendangan Silat Warisan Melayu Melaka. . #WiramasariPSWMM  #melaka  #gendangsilat  #gendangsilatserunai  #serunai  #gendangsilatutara 

Warisan kita jangan dilupakan...gendang warisan Felda Mengkuang dipimpin oleh En. Md Yani. .
#gendangsilat #gendangwarisan #gendang #warisanmelayu #warisannusantara #malaysia

Warisan kita jangan dilupakan...gendang warisan Felda Mengkuang dipimpin oleh En. Md Yani. . #gendangsilat  #gendangwarisan  #gendang  #warisanmelayu  #warisannusantara  #malaysia 

Alhamdulillah..sehari jer brg dh sampai..buatan kami hanya sederhana jerr..terima kasih kerana percaya hasil kerja kami..πŸ€—
#kompang pelbagai saiz
#kompang murah
#kompang13in
#special oder
#harga mampu milik
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor
#sederhana
#cod
#nationwide
0127408229

Alhamdulillah..sehari jer brg dh sampai..buatan kami hanya sederhana jerr..terima kasih kerana percaya hasil kerja kami..πŸ€— #kompang  pelbagai saiz #kompang  murah #kompang13in  #special  oder #harga  mampu milik #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor  #sederhana  #cod  #nationwide  0127408229

Nihari punya cerita settle cod sebiji jidor ke muadzham shah,pahang dan sebiji pos ke kota tinggi,johor ...
#kayu penuh
#cod
#jidur 15in
#basemallet
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#kompangspecial
#special oder
#jidor
#jidormurah
#saron
#angklung
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#Rebanaasli
#ukiran 
#dikirbarat
#rebanadikir
#kulit kambing
#canang 
#maracas
#pelapisbaru
#segamat
#johor
#pahang
#tradisional 
0127408229

Nihari punya cerita settle cod sebiji jidor ke muadzham shah,pahang dan sebiji pos ke kota tinggi,johor ... #kayu  penuh #cod  #jidur  15in #basemallet  #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #kompangspecial  #special  oder #jidor  #jidormurah  #saron  #angklung  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #Rebanaasli  #ukiran  #dikirbarat  #rebanadikir  #kulit  kambing #canang  #maracas  #pelapisbaru  #segamat  #johor  #pahang  #tradisional  0127408229

Persediaan untuk pelanggan kita dari penang dan johor...
#kayuhalban
#kayu leban tua
#balo pelbagai design 
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#kompangspecial
#special oder
#jidor
#jidormurah
#saron
#angklung
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#Rebanaasli
#ukiran 
#dikirbarat
#rebanadikir
#kulit kambing
#canang 
#maracas
#pelapisbaru
#tradisional 
#segamat
#johor
#penang
#johor
0127408229

Persediaan untuk pelanggan kita dari penang dan johor... #kayuhalban  #kayu  leban tua #balo  pelbagai design #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #kompangspecial  #special  oder #jidor  #jidormurah  #saron  #angklung  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #Rebanaasli  #ukiran  #dikirbarat  #rebanadikir  #kulit  kambing #canang  #maracas  #pelapisbaru  #tradisional  #segamat  #johor  #penang  #johor  0127408229

Ready stok gong 17in serta kaki ukiran..offer2 sempena hari malaysia..berminat atau saja2 nk tnya bleh je wasap  0127408229
#gongmurah
#promosi
#harimalaysia
#ukiran
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#jidor
#caklempong 
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 17in
#saron
#rebanaperak
#dikirbarat
#rebana asli
#rebana dikir
#kulit kambing
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Ready stok gong 17in serta kaki ukiran..offer2 sempena hari malaysia..berminat atau saja2 nk tnya bleh je wasap 0127408229 #gongmurah  #promosi  #harimalaysia  #ukiran  #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #jidor  #caklempong  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  17in #saron  #rebanaperak  #dikirbarat  #rebana  asli #rebana  dikir #kulit  kambing #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Ptg tadi kita layan permintaan cust untuk buat balo 14in x 3.5in mengikut design beliau sendiri...semua kehenduk cust kita akan cuba layankan..insha allah πŸ˜‰
#kayuhalban
#kayu leban tua
#balo pelbagai design 
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#kompangspecial
#special oder
#jidor
#jidormurah
#saron
#angklung
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#Rebanaasli
#ukiran 
#dikirbarat
#rebanadikir
#kulit kambing
#canang 
#maracas
#pelapisbaru
#segamat
#johor
0127408229

Ptg tadi kita layan permintaan cust untuk buat balo 14in x 3.5in mengikut design beliau sendiri...semua kehenduk cust kita akan cuba layankan..insha allah πŸ˜‰ #kayuhalban  #kayu  leban tua #balo  pelbagai design #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #kompangspecial  #special  oder #jidor  #jidormurah  #saron  #angklung  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #Rebanaasli  #ukiran  #dikirbarat  #rebanadikir  #kulit  kambing #canang  #maracas  #pelapisbaru  #segamat  #johor  0127408229

Alhamdulillah..selesai sudah cod kompang berlogo dan jidur 16in ke kuantan...trima masih kerana percaya hasil.kerja kami πŸ˜‰
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#kompangspecial
#kompangberlogo
#special oder
#jidor
#jidormurah
#jidur16in
#saron
#angklung
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#Rebanaasli
#ukiran 
#dikirbarat
#rebanadikir
#kulit kambing
#canang 
#maracas
#pelapisbaru
#segamat
#johor
0127408229

Alhamdulillah..selesai sudah cod kompang berlogo dan jidur 16in ke kuantan...trima masih kerana percaya hasil.kerja kami πŸ˜‰ #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #kompangspecial  #kompangberlogo  #special  oder #jidor  #jidormurah  #jidur16in  #saron  #angklung  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #Rebanaasli  #ukiran  #dikirbarat  #rebanadikir  #kulit  kambing #canang  #maracas  #pelapisbaru  #segamat  #johor  0127408229

Bersama adik2 silat sendeng yang cukup hebat dengan tarinya.. syabas adik2.. berkenan kanda saksikan..
.
#nampaktakkk
#wangegausamsudin
#wangegau .
#Repost @gendang_silat_wiramasari
β€’ β€’ β€’ β€’ β€’ β€’
Ahad, 8/9/2019
WIRAMASARI di Kolej Yayasan Saad sempena Majlis pembukaan KYS Pahlawan Run mengiringi pesilat cilik Persatuan Warisan Seni Silat Sendeng Negeri Melaka.
.
- gambar bersama Kumpulan Berbusana dari Masjid Tanah, Melaka. Dengan penampilan khas Wan Gegau Lawak Solo.
.
#wgsw #gendangsilat #gendangsilatserunai #serunai

Bersama adik2 silat sendeng yang cukup hebat dengan tarinya.. syabas adik2.. berkenan kanda saksikan.. . #nampaktakkk  #wangegausamsudin  #wangegau  . #Repost  @gendang_silat_wiramasari  β€’ β€’ β€’ β€’ β€’ β€’ Ahad, 8/9/2019 WIRAMASARI di Kolej Yayasan Saad sempena Majlis pembukaan KYS Pahlawan Run mengiringi pesilat cilik Persatuan Warisan Seni Silat Sendeng Negeri Melaka. . - gambar bersama Kumpulan Berbusana dari Masjid Tanah, Melaka. Dengan penampilan khas Wan Gegau Lawak Solo. . #wgsw  #gendangsilat  #gendangsilatserunai  #serunai 

Alhamdulillah..asalnya kompang special ni dipinang oleh cust dri johor #negeriku ..tpi entah macam mana tunggu punya tunggu cust tu diam seribu tanda tanya..x pa la ada hikmahnya..akhirnya kompang special ni dimiliki oleh pemilik yg betul2 pandai menghargai hasil seni ni..org #sungaibesar .. allahhurabbi πŸ€—πŸ€—πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜„πŸ˜„
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#kompangspecial
#special oder
#jidor
#jidormurah
#saron
#angklung
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#Rebanaasli
#ukiran 
#dikirbarat
#rebanadikir
#kulit kambing
#canang 
#maracas
#pelapisbaru
#segamat
#johor
0127408229

Alhamdulillah..asalnya kompang special ni dipinang oleh cust dri johor #negeriku  ..tpi entah macam mana tunggu punya tunggu cust tu diam seribu tanda tanya..x pa la ada hikmahnya..akhirnya kompang special ni dimiliki oleh pemilik yg betul2 pandai menghargai hasil seni ni..org #sungaibesar  .. allahhurabbi πŸ€—πŸ€—πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜„πŸ˜„ #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #kompangspecial  #special  oder #jidor  #jidormurah  #saron  #angklung  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #Rebanaasli  #ukiran  #dikirbarat  #rebanadikir  #kulit  kambing #canang  #maracas  #pelapisbaru  #segamat  #johor  0127408229

Petang ni kita supply bahan mentah untuk buat kompang kepada sahabat kita di batu pahat..sama2 bantu membantu sesama pembuat..πŸ˜‰πŸ€—πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#ukiran 
#dikirbarat
#rebana 
#kulit kambing
#balokompang
#balojidur
#pelapisbaru
#segamat
#johor
0127408229

Petang ni kita supply bahan mentah untuk buat kompang kepada sahabat kita di batu pahat..sama2 bantu membantu sesama pembuat..πŸ˜‰πŸ€—πŸ’ͺπŸ’ͺπŸ’ͺ #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #ukiran  #dikirbarat  #rebana  #kulit  kambing #balokompang  #balojidur  #pelapisbaru  #segamat  #johor  0127408229

Ahad, 8/9/2019
WIRAMASARI di Kolej Yayasan Saad sempena Majlis pembukaan KYS Pahlawan Run mengiringi pesilat cilik Persatuan Warisan Seni Silat Sendeng Negeri Melaka.
.
- gambar bersama Kumpulan Berbusana dari Masjid Tanah, Melaka. Dengan penampilan khas Wan Gegau Lawak Solo.
.
#wgsw #gendangsilat #gendangsilatserunai #serunai

Ahad, 8/9/2019 WIRAMASARI di Kolej Yayasan Saad sempena Majlis pembukaan KYS Pahlawan Run mengiringi pesilat cilik Persatuan Warisan Seni Silat Sendeng Negeri Melaka. . - gambar bersama Kumpulan Berbusana dari Masjid Tanah, Melaka. Dengan penampilan khas Wan Gegau Lawak Solo. . #wgsw  #gendangsilat  #gendangsilatserunai  #serunai 

Tempahan dari sahabat kita dari taman seri gopeng, perak
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong
#serunai
#Rebanaasli
#ukiran 
#dikirbarat
#rebanadikir
#kulit kambing
#canang 
#maracas
#pelapisbaru
#segamat
#johor
0127408229

Tempahan dari sahabat kita dari taman seri gopeng, perak #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #serunai  #Rebanaasli  #ukiran  #dikirbarat  #rebanadikir  #kulit  kambing #canang  #maracas  #pelapisbaru  #segamat  #johor  0127408229

Alhamdulillah..special oder dri sahabat kita dari pahang 
#kompang pelbagai saiz
#pembuatkompang
#kompangmurah
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#kulit kambing
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Alhamdulillah..special oder dri sahabat kita dari pahang #kompang  pelbagai saiz #pembuatkompang  #kompangmurah  #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #kulit  kambing #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Gendang silat anak ibu.. gong.. serunai
 #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor
0127408229

Gendang silat anak ibu.. gong.. serunai #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor  0127408229

Cod ke seremban pula...πŸ˜‰ #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor
#sederhana
#cod

Cod ke seremban pula...πŸ˜‰ #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor  #sederhana  #cod 

Kulit kambing buatan tempatan..kualiti jauh lebih baik drpd kulit negara luar..tak perlu lah nk bangga dgn barang2 negara luar ni..beli brg dlm negara lagi baik,,secara tidak langsung dpt membantu taraf ekonomi penduduk tempatan...insha allah..😊😊 #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#kulit kambing
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Kulit kambing buatan tempatan..kualiti jauh lebih baik drpd kulit negara luar..tak perlu lah nk bangga dgn barang2 negara luar ni..beli brg dlm negara lagi baik,,secara tidak langsung dpt membantu taraf ekonomi penduduk tempatan...insha allah..😊😊 #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #kulit  kambing #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Terima kasih SK LB Johnson atas pembelian Set Lengkap Alat Dikir Barat yang dibekalkan oleh Humaithara Enterprise.

Pembayaran melalui LO.

Jazakumullah kerana berurusan dengan Humaithara Enterprise.

013-3957924

#AlatDikir #GendangSilat #Cocoteen #Serunding #KeropokKeping #IslamicSinage

Terima kasih SK LB Johnson atas pembelian Set Lengkap Alat Dikir Barat yang dibekalkan oleh Humaithara Enterprise. Pembayaran melalui LO. Jazakumullah kerana berurusan dengan Humaithara Enterprise. 013-3957924 #AlatDikir  #GendangSilat  #Cocoteen  #Serunding  #KeropokKeping  #IslamicSinage 

Cod Ke johor bahru pula kita nihari..πŸ€—πŸ€— #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Cod Ke johor bahru pula kita nihari..πŸ€—πŸ€— #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Kompang 8in selamat mendarat di kuala selangor..oder sebiji dua pum kita layan asalkan dpt gembirakan hati cusπŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰ #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Kompang 8in selamat mendarat di kuala selangor..oder sebiji dua pum kita layan asalkan dpt gembirakan hati cusπŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰ #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Bakal terbang ke kota kinabalu sabah πŸ˜€
 #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Bakal terbang ke kota kinabalu sabah πŸ˜€ #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Tahun baru islam punya cerita..melawat tok guru perawat kompang serta ambil sedikit ilmu drpd beliau..beliau hanya duduk dibelakang tabir dn merendah dri sahaja ..tpi hasil tangan beliau lah yg paling terbaikk.. #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Tahun baru islam punya cerita..melawat tok guru perawat kompang serta ambil sedikit ilmu drpd beliau..beliau hanya duduk dibelakang tabir dn merendah dri sahaja ..tpi hasil tangan beliau lah yg paling terbaikk.. #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Warisan Gendang Silat Wiramasari bersama para pesilat cilik dari Persatuan Warisan Seni Silat Sendeng Melaka mengiringi pasangan raja sehari di Perkampungan Hang Tuah , Duyong Melaka. .
#wiramasari #gendangsilat #silat #serunai #gendang #sendeng #sendengmelaka

Warisan Gendang Silat Wiramasari bersama para pesilat cilik dari Persatuan Warisan Seni Silat Sendeng Melaka mengiringi pasangan raja sehari di Perkampungan Hang Tuah , Duyong Melaka. . #wiramasari  #gendangsilat  #silat  #serunai  #gendang  #sendeng  #sendengmelaka 

Terlihat wajah ceria si ayah apabila anaknya menghadiahkan sebiji bedok...kata anaknya ayah dia sudah lama inginkan bedok tpi tiada org yg sanggup buat...alhamdulillah tercapai juga hajat ayahnya... #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana
#beduk
#gegausatukampung 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Terlihat wajah ceria si ayah apabila anaknya menghadiahkan sebiji bedok...kata anaknya ayah dia sudah lama inginkan bedok tpi tiada org yg sanggup buat...alhamdulillah tercapai juga hajat ayahnya... #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #beduk  #gegausatukampung  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

✌🏻baru nk ngakok cendol orang.. #andikapercussiongroup#terengganu#gendangsilat

✌🏻baru nk ngakok cendol orang.. #andikapercussiongroup #terengganu #gendangsilat 

Pb square settleβœ”οΈπŸ”..
#gendangsilat #terengganu#andikapercussiongroup #serunai

Pb square settleβœ”οΈπŸ”.. #gendangsilat  #terengganu #andikapercussiongroup  #serunai 

Sahabat-sahabat, jangan lupa subscribe saluran You Tube saya, Hikayat Mitch - pusat untuk saya kumpulkan semua video klip dan sebagainya yang berkaitan seni budaya Melayu dan warisan tradisi - silat, gendang, tanjak, sejarah, rencana, wawancara, ikan laga (akan datang) penulisan dan sebagainya.

Klik sini : 
https://www.youtube.com/channel/UCuJQ10MCbBcOKYCf7tLvVDA?view_as=subscriber

#hikayatmitch #tanjak #tengkolok #destar #dastar #destarmelayu #senibudayamelayu #melayu #warisanpusakabanga #budayamelayu #senimelayu #gendangsilatutara #gendangsilat #kualalumpur #mitchpengarang #gentalasari #serunai #silatpulut #gendang #gong #terimakasih #mitchai #serunaifaqir #peniupserunai

Sahabat-sahabat, jangan lupa subscribe saluran You Tube saya, Hikayat Mitch - pusat untuk saya kumpulkan semua video klip dan sebagainya yang berkaitan seni budaya Melayu dan warisan tradisi - silat, gendang, tanjak, sejarah, rencana, wawancara, ikan laga (akan datang) penulisan dan sebagainya. Klik sini : https://www.youtube.com/channel/UCuJQ10MCbBcOKYCf7tLvVDA?view_as=subscriber #hikayatmitch  #tanjak  #tengkolok  #destar  #dastar  #destarmelayu  #senibudayamelayu  #melayu  #warisanpusakabanga  #budayamelayu  #senimelayu  #gendangsilatutara  #gendangsilat  #kualalumpur  #mitchpengarang  #gentalasari  #serunai  #silatpulut  #gendang  #gong  #terimakasih  #mitchai  #serunaifaqir  #peniupserunai 

Harapan πŸ’ͺ

Calon-calon penerus paguron silat Sinar Pusaka Harapan.. 😊

#silat #silatindonesia #sinarpusakaharapan #pencaksilat #gendangsilat #thelegend #sph #budaya #martialarts

Harapan πŸ’ͺ Calon-calon penerus paguron silat Sinar Pusaka Harapan.. 😊 #silat  #silatindonesia  #sinarpusakaharapan  #pencaksilat  #gendangsilat  #thelegend  #sph  #budaya  #martialarts 

SELAMAT HARI PENEROKA SEMALAYSIAπŸ€—πŸ€—πŸ€— #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

SELAMAT HARI PENEROKA SEMALAYSIAπŸ€—πŸ€—πŸ€— #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Alhamdulilah..antara pelanggan setia kami sejak dri zama atok sya hinggalah ke generasi sya cucu..team beliau akan mewakili negeri ke peringkat kebangsaan... #kompang pelbagai saiz
#jidor
#kraftangan
#warisan
#gendangsilat
#gong 
#dikirbarat
#rebana 
#pelapisbaru
#segamat
#johor

Alhamdulilah..antara pelanggan setia kami sejak dri zama atok sya hinggalah ke generasi sya cucu..team beliau akan mewakili negeri ke peringkat kebangsaan... #kompang  pelbagai saiz #jidor  #kraftangan  #warisan  #gendangsilat  #gong  #dikirbarat  #rebana  #pelapisbaru  #segamat  #johor 

Alunan gendang silat sekitar AGM Majlis Kebudayaan & Kesenian Negeri Kelantan.

#pusakagayongmalaysia 
#gendangsilat

Alunan gendang silat sekitar AGM Majlis Kebudayaan & Kesenian Negeri Kelantan. #pusakagayongmalaysia  #gendangsilat 

Assalamu'alaika (serunai cover)

Untuk full video, boleh klik link youtube: https://youtu.be/XMwFgmKtAvw

#gendangsilat #gendangsilatkedah #silat #music #traditional #songs #art #traditionalmusic #instruments #kedah #malaysia #malay #malaymusic #event #wedding #serunai #serunaikedah #aor #assalamualaika

Assalamu'alaika (serunai cover) Untuk full video, boleh klik link youtube: https://youtu.be/XMwFgmKtAvw #gendangsilat  #gendangsilatkedah  #silat  #music  #traditional  #songs  #art  #traditionalmusic  #instruments  #kedah  #malaysia  #malay  #malaymusic  #event  #wedding  #serunai  #serunaikedah  #aor  #assalamualaika 

Setinggi-tinggi terima kasih diucapkan kepada pihak penganjur atas jemputan ke Majlis Festival Pra Perayaan di AEON Bandaraya Melaka.
.
#wgsw #gendangsilat #serunai

Setinggi-tinggi terima kasih diucapkan kepada pihak penganjur atas jemputan ke Majlis Festival Pra Perayaan di AEON Bandaraya Melaka. . #wgsw  #gendangsilat  #serunai 

Majlis Festival Pra Perayaan AEON Bandaraya Melaka.
.
#wgsw #gendangsilat #serunai

Majlis Festival Pra Perayaan AEON Bandaraya Melaka. . #wgsw  #gendangsilat  #serunai 

JIKA ADA YG BERMINAT NAK BUAT TEMPAHAN BAGI MAJLIS2 PERKHAWINAN DAN SEBAGAINYE.....CONTACT HAMBA 01126026168@0132191762 DIN

JIKA ADA YG BERMINAT NAK BUAT TEMPAHAN BAGI MAJLIS2 PERKHAWINAN DAN SEBAGAINYE.....CONTACT HAMBA 01126026168@0132191762  DIN